به سختی میتوان با برخی از مشتریان تلفنی کنار آمد. برای همین وظیفه شماست که مشتری را قبل از شروع فرآیند فروش آماده کنید؛ حال این فروش چه تلفنی باشد، چه حضوری.
شاید در ابتدا فرآیندی که در این مقاله آمده، برایتان طولانی و دشوار جلوه کند؛ بهخصوص اگر به آن عادت نداشته باشید.
فهرست مطالب
در ادامه هفت نکته را خاطرنشان میکنم که برای افزایش موفقیت در فروش تلفنی ضروری هستند.

۱.تمام سؤالاتی که مطرح میکنید خطاب به مشتری باشند، نه خودتان
۲. تمام سؤالات خود را از قبل مشخص کنید
۳. از متنهای از پیش نوشتهشده بهصورت جدی دوریکنید!
اگر میتوانستید موقعیتی شگفتانگیز برای کسبوکارتان فراهم کنید، چه موقعیتی را انتخاب میکردید؟
من میخواهم یک ملاقات شخصی با شما داشته باشم تا در مورد مشکلات کسبوکارتان و کمکی که محصول ما میتواند به شما بکند، با شما صحبت کنم. چهارشنبه ساعت دو بعدازظهر چطور است؟
همیشه به یاد داشته باشید که فروش تلفنی و فروش بهطورکلی باید بسیار شخصیسازیشده باشد. شما باید به مشکلات و نیازهای هر مشتری بهطور جداگانه رسیدگی کنید. به این شکل است که خواهید توانست با مشتری ارتباط برقرار کرده و این ارتباط کاری را حفظ کنید. اگر بخواهید از متنهای از پیش نوشتهشده استفاده کنید، این ارتباط شخصی جلوه نخواهد کرد و این دقیقا چیزی است که باید از آن دوریکنید.
۴. در اولین تماس مشتری را خسته نکنید
۵. سعی نکنید در اولین بار تماس تلفنی چیزی به مشتری بفروشید
۶. آرامش مشتری را حفظ کنید
۷. دقیقا بدانید که مشتری چرا باید از شما خرید کند
- مقالات بیشتری در مورد موفقیت در کسب و کار بخوانید