مفهوم دیجیتال مارکتینگ در دنیای تبلیغات جهانی

شناخت مفهوم رایج دیجیتال مارکتینگ

خوب است بدانید .

مکان و زمان مناسب دو اصل بازاریابی می باشد که کماکان با مخاطب در ارتباط است . طی دو دهه گذشته تا همین لحظه ، اصطلاح بازاریابی دیجیتال توجه بسیاری از مخاطبان دنیای فناوری را به خود جلب کرده است .

اصطلاح بازاریابی دیجیتال زیرمجموعه ای از مدیریت تبلیغات می باشد . و خود مدیریت تبلیغات زیرمجموعه ای از مدیریت بازاریابی است .

  • دیجیتال مارکتینگ ، یک شاخه ی تخصصی است.

باتوجه به افزایش میانگین زمان آنلاین بودن کاربران اینترنتی ، استفاده سراسری از گوشی های تلفن همراه افزایش یافت . در ادامه این ها ، ضریب نفوذ اینترنت در جهان امروزی صعودکرد . باتوجه به دلایل گفته شده ، دیجیتال مارکتینگ یک شاخه تخصصی و مستقل به حساب می آید .

  • کانال های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

Digital Marketing
Digital Marketing

کسب و کار ها از طریق کانال های بازاریابی اینترنتی می توانند درآمد خود را افزایش بدهند . چون کانال های بازاریابی دیجیتال ، سیستم هایی هستند که برمبنای اینترنت ساخته شده اند .

کانال های بازاریابی این امکان را می دهند تا مدیران کسب و کارها با موتور های جستجوگر ، شبکه های فراگیر اجتماعی و ایمیل های مشتریان خود در ارتباط باشند .

این سیستم ها چه کاری انجام می دهند؟

آنها می توانند توسط شبکه های دیجیتال ارزش محصول را از تولید کننده به مصرف کننده ترمینال انتقال دهند . در حقیقت آنها باعث کاهش بازارابی آفلاین می شوند . چنانکه امروزه شاهد توسعه ی گسترده و وسیع کانال های بازاریابی دیجیتال هستیم .

تعریف دیجیتال مارکتینگ

ِdigital marketing
ِdigital marketing
  • تعریف ساده دیجیتال مارکتینگ

هرنوع فعالیتی که بصورت بازاریابی آنلاین انجام شود را دیجیتال مارکتینگ می نامند .

  • آیا امروزه دیجیتال مارکتینگ مفهوم واضحی دارد؟

سایت HubSpot تعریفی متفاوتی را از دیجیتال مارکتینگ بیان می کند . اینطور بیان می کندکه اصطلاح دیجیتال مارکتینگ جزو چترهای مفهومی است . یعنی باوجود مستقل بودن این اصطلاح ، نمی توان به تنهایی با استفاده از تعریف واحد ، به شناخت همه ی ابعاد آن پرداخت .

می توان اینطور بیان کردکه بازاریابی با استفاده از دیجیتال مارکتینگ شامل مجموعه ای از ابزارها و فعالیت ها می باشد . این ابزارها درجهت بازایابی محصولات و خدمات در زمینه های دیجیتالی ( اینترنت ، وب ، اپلیکیشن ها و سایر ابزارهای دیجیتالی ) مورد استفاده قرار می گیرند .

نتایج مفهوم دیجیتال مارکتینگ

  •  آگاهی مخاطبین را قبل از فروش محصولات یا خدمات افرایش می دهد .
  •  تعامل های بعد از فروش را به حداکثر می رساند .
  • احتمال وجود مشتریان موقت به اوج خواهد رسید .
  • خریداران موقت را به خریداران ثابت تبدیل می کند .
  • ارائه پیشنهادات مناسب را همگانی خواهدکرد .
  • زمان تلف شده مشتری را به حداقل می رساند .
  • مدیران با کمترین هزینه ی جانبی ، به معرفی محصولات و خدمات خود می پردازند .
  • ایده های خوب و کاربردی به سرعت رشد می کند .
  • رقیبان و تهدید کنندگان بوم های کسب و کار در بازار شناخته می شوند .
  • دسترسی شما را به مخاطبان تان ، آسانتر می کند .
  • یک بار تبلیغ می کنید اما تبلیغ شما همیشگی است .
  • واسطه های بین مشتریان و شرکت ها حذف می گردند .
  • بازتاب ایده های تان را با کوتاه ترین زمان ممکن می توانید ببینید .

آیا انواع بازاریابی محتوا را می شناسید؟

قوانین ارسال نظر

 

  • لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  • لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و … باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
  • در غیر این صورت، «چرخک» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

هنوز نظری برای این نوشته ثبت نشده

  • سلام, مهمان