غذا های مفید برای مبارزه با کرونا

برای مقابله با کرونا چه بخوریم؟

برای اینکه یک سیستم ایمنی قوی داشته باشید. وازخودتان دربرابر بیماری کووید ۱۹ محافظت کنید. کافی است که؛ از استعمال دخانیات دوری کرده، به طور منظم ورزش کنید، خواب کافی داشته باشید و سبزیجات ومیوه های تازه را در رژیم غذایی خود فراموش نکنید.

به گفته دکترسوده رازقی ؛ چاقی میتواند خطر ابتلابه کرونا را افزایش دهد. اگر کسی اضافه وزن دارد وبخاطر شرایط فعلی، نمیتواند به باشگاه برود. برای کاهش وزن خود باید توجه داشته باشد، رژیم غذایی مناسبی را در نظر بگیرد. وحداقل به اندازه ۱۲۰۰ کیلو کالری بدن باید دریافت کند. تا ایمنی بدن فرد دچار مشکل نشود.

غذاهای مفید برای مبارزه باکرونا

مواد غذایی مفیددر دوران کرونا
مواد غذایی مفیددر دوران کرونا

در این دوران بهتر است ، مصرف چربی را کاهش بدهیم . وغذا هارا به صورت بخار پز، آب پز ویا تنوری و گریل مصرف کنیم.

روغن هایی که بر پایه چربی حیوانی هستند. وروغن هایی مثل آفتابگردان وذرت مصرف زیاد آنها سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد. بهتر است از روغن های کنجد ویا زیتون به اندازه ودرست استفاده شود.

در این دوران مصرف پروتئین را فراموش نکنید.البته پروتئین های گیاهی وحیوانی هردو مفید هستند. پس مصرف موادی مثل گوشت قرمز، سویا وحبوبات را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

ماهی بخاطر داشتن امگا ۳، یک انتخاب بسیار عالی برای ارتقا سیستم ایمنی بدن است.ماهی هایی مثل ماهی سرخو، شوریده و کلیکا گزینه های مناسبی هستند.

سبزیجات ومیوه ها را در دروان کرونا در رژیم غذایی خود حفظ کنید. فیبر موجود در سبزیجات و میوه ها ، به سلامتی باکتری های مفید روده ای کمک میکند. که این باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

در خوردن سبزیجات ومیوه ها تنوع بدهبد. این تنوع باعث می شود که مواد مغذی بیشتری به بدن شما برسد.

در صورت امکان خوردن شیرینی هارا کم  کنید. در نظر داشته باشید که منظور از قند وشیرینی ها، مواد غذایی مثل نوشابه ، آبمیوه ها، ونقل ونبات نیز می تواند باشد. کشمش وخرما جایگزین های خوشمزه وخوبی برای قند می باشد. در صورت امکان حتما مصرف قند را محدود کنید.

درباره مصرف نان نیز می توان بیان کرد که نان های دارای سبوس وحجیم که فیبر بالایی دارند، مصرف کنید.

ازغذا های نانی بیشتر استفاده کنید. وبرنج را بهتر است به صورت مخلوط مانند عدس پلو تهیه کنید.

مصرف مولتی ویتامین در دوران کرونا

مواد غذایی مفیددر دوران کرونا
مواد غذایی مفیددر دوران کرونا

ویتامین ها ومواد معدنی مورد نیاز برای بدن اگر از راه تغذیه به بدن برسد. نیازی به مصرفی مولتی ویتامین نیست. اما در صورت کامل نبودن رژیم غذایی خوب است که از مکمل های مولتی ویتامین  به صورت روزانه و با تجویز متخصص استفاده کینم.

ویتامین ها ومواد معدنی مفید در دوران کرونا، میتوان به ویتامین C، ویتامین D، منیزیم وروی اشاره کرد.

بهترین مواد غذایی در دوران کرونا

به گفته دکتر ضیا الدین مظهری متخصص تغذیه، موارد زیر برای مقابله با کرونا مفید هستند:

  • ۱- سالاد کاهو با روغن زیتون و آب لیمو تازه
  • ۲-مصرف روزانه ۱۲۰ گرم حبوبات در قالب سوپ، آش وخورشت و…
  • ۳-مصرف ۳۰۰ گرم میوه تازه در طول روز
  • ۴- مصرف ۳۰ گرم آجیل خام وتازه مثل بادام ، پسته و…
  • ۵-مصرف سبزیجات متنوع تا ۵۰۰ گرم به صورت خام ویا بخار پز وپخته شده در قالب آش وسوپ و…
  • ۶- مصرف آب وسه لیوان چای تازه دم کرده درطول روز وبه صورت تدریجی
۸۰%
عالی
  • به این مقاله رای دهید
منبع خبرگزاری تنسیم
پیام بگذارید