چرا روزانه ورزش بکنیم؟

در یک سبک زندگی خوب ، ورزش روزانه از اولویت های زندگی شماست .

نقش ورزش روزانه

همه ما خوب می دانیم که امروزه زندگی کردن ، مشکلات خودش را دارد . در اکثر ماه های سال ، مجبورهستیم که پشت میز کامپیوتر بشینیم و به لبتاب خیره بشویم . درصورتی که می دانیم ، به زوی چشم ها و عضلات بدن ما آسیب خواهند دید . از طرفی هم می خواهیم آسایش و رفاه خوانواده مان را تامین کنیم . می توانیم روزانه حداقل نیم ساعت برای بدن مان ارزش قائل بشویم . و این زمان را در جدول برنامه ی خود جا بدهیم . سعی کنید که خودتان را دوست داشته باشید و به فکر خودتان باشید . تا بتوانید به تناسب اندام برسید .

ممکن است با خود بگوئید که با ورزش روزانه زمان زیادی برای رسیدن به استایل بدنی مناسب نیاز دارید . و تکرار این عمل ، بدون دیدن نتایج ناامیدکننده است . اما بریانت نمی گوید شما هدف بلند مدتی را برای خود ثبت می کنید . تا اواسط راه احتمال این می رود که خیلی از افراد دست از کار بکشند . اما شما باید به اثرات مثبتی که ورزش روزانه بر کارهای شما دارد ، نکاه کنید . از اینجاست که انگیزه ی شما برای ادامه راه موفقیت بیشتر و بیشتر می شود .

چگونه ورزش روزانه باعث کاهش وزن می شود ؟

شاید برای شما مهم باشد که ورزش روزانه چگونه باعث می شود که وزن کم کنید . چرخک به شما پاسخ می دهد . افراد دو راه برای کاهش وزن انتخاب می کنند . یک راه رژیم گرفتن است و راه دیگر انجام ورزش روزانه . وقتی که رژیم می گیرید ، کاهش کالری بدن شما ، سبب کاهش متابولیسم بدن می گردد . در نهایت کاهش متابولیسم ، منجربه کاهش وزن شما می گردد .

فعالیت بدنی روزانه
دلیل وجود ورزش های روزانه

اما وقتی ورزش روزانه انجام می دهید ، سوخت و ساز بدن شما افزایش پیدا می کند . سپس باعث می شود که کالری بیشتری بسوزانید تا روند سوخت و ساز شما در ادامه ی روز حفظ شود . و در پایان شما توانسته اید که وزن خود را کم کنید . اکنون می بینید که فرآیند کم کردن وزن توسط ورزش روزانه ، کاملا برعکس فرآیندی است که در رژیم غذایی اتفاق می افتد . همچنین هنگامی که هر روز ورزش می کنید ، توده ی عضلانی بدن شما حفظ می شود . درصورتی که بعد از گرفتن رژیم غذایی ، شاهد چنین اثرات مثبتی نیستیم .

ظاهر شما حفظ می شود .

نمی توانید انکار کنید که تناسب اندام برای دیگران اهمیت ندارد . در محیط کار هم ، خودتان تمایل بیشتری به همکاری با افراد خوش اندام دارید . با ورزش روزانه ، یکی از عوامل کمک کننده به اضافه ورزن شما از بین می رود . یعنی عامل عدم تحرک شما در روز حذف می شود . شما می توانید این موضوع را با شفافیت بیشتری درک کنید . می توانید از مقایسه ی بین تعداد راه های موثر بر لاغری ( بعد از چاقی ) و زمان لازم برای ورزش روزانه به این نتیجه برسید . علاوه بر تعداد راه های موثر برلاغری ، می توانید به هزینه های بیشمار راهکارها هم فکرکنید . خیلی از افراد ، برای رسیدن به استایل بدنی متناسب ، از داروهای مکمل استفاده می کنند . چون آنها حاضر نیستند که دست از تنبلی بکشند . و اینطور فکر می کنند که با خرج هزینه ی بیشتر حتما به استایل بدنی بهتری می رسند . درصورتی که از عوارض جانبی داروهایی که مصرف می کنند ، باخبر نیستند .

توده ی عضلانی را از دست نمی دهید .

انجام حرکت های ورزشی به شما کمک می کند تا بدن تان ماهیچه بسازد . علاوه بر ساختن ماهیچه های جدید ، ماهیچه های قدیمی حفظ می شوند . هنگامی که ورزش می کنید ، هورمون هایی در بدن شما آزاد می شوند . هورمون ها به عضلات شما کمک می کنند تا جذب آمینواسید ها تقویت گردند . سپس به همین ترتیب ، رشد و نمو ماهیچه های جدید صورت می گیرد .

با افزایش سن انسان ها ، توده های عضلانی رو به تحلیل هستند . و تحلیل آنقدر ادامه می یابد که به ساختمان کلی بدن شما آسیب می رساند . تمرینات منظم ورزشی در نوجوانی و جوانی ، از ریزش عظلات بدنی در میانسالی و دوران پیری جلوگیری می کند . پس نباید نگران قدرت بدنی خود در میانسالی باشید . بد نیست بدانید که تراکم استخوان های شما پیشرفت خوبی خواهند داشت .

سطح انرژی بدن ، مرحله به مرحله رشد می کند .

ورزش سطح انرژی بدن را بالا می برد .
ورزش سطح انرژی بدن را بالا می برد .

درگیرشدن بدن با فعالیت های روزانه نه تنها سطح انرژی افراد سالم را به مراحل بالاتر می رساند ، بلکه افراد بیمار نیز به سطح خوبی از انرژی دسترسی پیدا می کنند . هنگامی که سطح استرس فرد بیشتر از حد متعادل باشد ، به CFS مبتلا می شود . بیماری که مدت زمان بهبود ان ، به درازا می کشد . افرادی که از سندرم خستگی مزمن ( CFS ) رنج می برند ، می توانند سطح انرژی شان را افزایش بدهند . همچنین سایر بیماری های جدی ، با ورزش درمان می شوند . علاوه براین نشان داده شده است که فعالیت بدنی ، سطح انرژی مبتلایان به بیماری های پیشرونده مانند HIV ، ایدز ، اسکلروز و سرطان را تامین می کند .

آمارها نشان داده است که حساسیت مربوط به انسولین و تزریق آن ، توسط ورزش روزانه بهبود یافته است . درحین اینکه ورزش می کنید ، کاهش فشار خون شما جبران می شود . بهتراست بدانید که عدم داشتن فعالیت های منظم ( حتی در کوتاه مدت ) ، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ ، بیماری های قلبی و مرگ زودرس در کمین شما خواهد بود .

سلامت روان شما حفظ می شود .

اکثر افراد فکر می کنند که تنها هدف ورزش روزانه کاهش وزن می باشد . اما چنین نیست .  علم روان شناسی سلامت به بررسی چگونگی عوامل فرهنگی ، رفتاری و روان شناختی که باعث تکمیل فرآیند سلامتی یا بیماری جسمی می گردد ، می پردازد . عوامل روانشناختی متوانند بصورت مستقیم روی سلامت اثر بگذارند . عوامل استرس زای محیط اطراف ، روی غده ی هیپوفیز و هیپوتالاموس تاثیر می گذارند . و به مرور زمان باعث می شود که روی سلامتی شما تاثیر بگذارد . شاید شروع یک برنامه ی ورزشی روزانه ، برای شما استرس زا باشد . اما محققان با آزمایش هایی ، به نتایج خوبی دست یافته اند . آنها بررسی کرده اند که پس از انجام ورزش های روزانه ، استرس افراد به سطح کمی می رسد . شما هم از این قاعده مستثنی نیستید . پس هرچه زودتر دست بکار بشوید !

باهوش تر می شوید .

وقتی ورزش می کنید ، اتفاقات بسیار خوبی هم برای مغز شما اتفاق می افتد . تحقیقات متعدد دانشمندان نشان می دهد که ورزش هوازی عملکرد شناختی را به اوج می رساند .

ورزش بر فعالیت هیپوکامپ موثر است .
ورزش بر فعالیت هیپوکامپ موثر است .

فعالیت بدنی و تعریق بر اثر آن ، عملکرد هیپوکامپ را افزایش می دهد . درواقع هیپوکامپ ، قسمتی از دستگاه کناره‌ای (سیستم لیمبیک) مغز است که مرکز یادگیری است . وقتی ورزش می کنید ، بین حافظه و مغز ازتباط برقرار می کنید . هیپوکامپ به انسان‌ها در پردازش و بازیابی دو گونه از حافظه‌ها کمک می‌کند ؛  حافظه‌های آشکار و ارتباطات فضایی . نوع اول مربوط به وقایع و اتفاقات می باشد . حافظه‌ی مربوط به ارتباطات فضایی مسیرهایی را شامل می‌شود . مثل تجربه‌ای که یک راننده‌ی تاکسی از مسیرهای شهر دارد! دانش عملکردهای مغزی به اوج رسیده است . چنانکه اکنون دانشمندان بیان می کنند اطلاعات ارتباطات فضایی در هیپوکامپ راست ذخیره می‌گردد .

ساعت خواب تان خود به خود تنظیم می شود .

دیگر نکران بی خوابی هایتان نباشید . لازم نیست برای رفع بی خوابی از قرص ها و داروهای جانبی استفاده کنید . راهکار طبیعی برطرف کننده کم خوابی ، تمرین های بدنی است که در ورزش انجام می دهید . در آمارهای متعدد بیان شده است که ۲۰ الی ۴۰ درصد بزرگسالان در ۱۲ ماه سال دچار کم خوابی هستند .

با ورزش روزانه خواب خود را تنظیم کنید .
با ورزش روزانه خواب خود را تنظیم کنید .

برخی از دانشمندان علوم اسلامی بر این باور هستند که هنگام خواب ، توانایی دوباره خود را بدست می آورد . و انرژی که در طول روز صرف کرده بود ، دوباره باز می گردد . هرچقدر میزان خواب عمیق انسان ها بیشتر باشد ، احتمال بازگردانده شدن انرژی های قبلی بالاتر می رود . ورزش به نوبه خود باعث می شود که خواب عمیق یا بخش آرام بخش خواب افزایش پیدا کند . درمیان ورزشکاران جوان ، بدنبال تمرین های بعد از ظهر و عصر ، زمان خواب عمیق شبانه به اوج خود می رسد .

سلامت پوست تان را تامین می کنید .

رابطه ی بین پوست و ورزش روزانه
رابطه ی بین پوست و ورزش روزانه

پوست وسیع ترین ارگان بدن می باشد . مراقبت از جوانی پوست هم نیاز راهکارهای ویژه ای می باشد . استرس اکسیداتیو به پوست شما آسیب های جدی می رساند . استرس اکسیداتیو زمانی رخ می دهد که دفاع آنتی اکسیدانی بدن نتواند از آسیب های رادیکال های آزاد ، جلوگیری کنند . برای اینکه سلامت پوست تان را تامین کنید ، باید تعداد آنتی اکسیدان ها را بیشتر بکنید . ورزش منظم و متوسط روزانه ، کمک می کند تا تعداد آنها افزایش پیدا کند . کلاژن سازی پوست توسط فعالیت های روزانه تقویت می شود . فیبروبلاست ها محرک کلاژن سازی هستند . وقتی فیبروبلاست درسطح پوست اندک باشد ، پوست بسرعت چروک خواهد شد .  با ورزش می توانید از شکل گیری خطوط و چین و چروک جلوگیری کنید . وقتی تعداد آنتی اکسیدان ها بیشتر می شود ، رادیکال های آزاد هم  باتوجه به روش گفته شده ، کاهش پیدا می کنند . سپس جریان خون سطح پوست شما تامین می شود . در ادامه پوست شما خودش را با این شرایط سازگار می کند . به همین ترتیب جوانی پوست شما حتی در سنین بالا حفظ می گردد . و بدیهی است که زمان پیری شما به تاخیر می افتد .

قوانین ارسال نظر

 

  • لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  • لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و … باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
  • در غیر این صورت، «چرخک» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

هنوز نظری برای این نوشته ثبت نشده

  • سلام, مهمان