irsalam ارسال شده در 13 آذر، ۱۳۸۹ اشتراک گذاری ارسال شده در 13 آذر، ۱۳۸۹ شرایط بیمه نامه [align=justify]● شرایط عمومی بیمه نامه هر گاه اتومبیل بیمه شده، از شروع قرارداد یا تمدید بیمه نامه، تا پایان سال یا سال های بعد، برای بیمه گر پرداخت خسارتی را ایجاب نكند تخفیف یا تخفیف هایی در حق بیمه اعمال خواهدشد (یكی از حقوق بیمه گذار در شرایط عمومی بیمه نامه بدنه اتومبیل). بیمه گر حداكثر ظرف یك ماه پس از تاریخ دریافت مداركی كه به وسیله آنها بتواند مقدار خسارت و حدود مسوولیت خود را تشخیص دهد، باید خسارت را تصفیه و پرداخت نماید (یكی از تعهدات بیمه گر در شرایط بیمهنامه حوادث). بیمه گر میتواند در موارد زیر پرداخت خسارت را رد كند یا آن را به نسبت درجه تقصیر بیمه گذار یا نماینده وی كاهش دهد: هرگاه حادثه به علت تقصیر بیمهگذار یا نماینده وی رخ داده باشد وهرگاه بیمه گذار به وظایف خود در زمان وقوع حادثه عمل نكرده باشد و در نتیجه، مقدار خسارت افزایش یافته و یا به حقوق بیمه گر خدشه وارد شده باشد (یكی از حقوق بیمه گر در شرایط بیمه نامه آتشسوزی). ● شكایت بیمه گذار نهاد نظارتی بیمه در كشور، یعنی بیمه مركزی ایران، در چارچوب یكی از وظایف اصلی خود، یعنی حمایت از بیمه گذاران، بیمه شدگان و صاحبان حقوق، به شكایت این اشخاص از بیمه گران رسیدگی میكند. در انگلستان، بیمه گذاران جزء، در صورت شكایت از شركت بیمه، پیش از طرح آن در مراجع قضایی، میتوانند به تشكل های بیمه گران مانند واحد خدمات داوری مراجعه كنند. در ایران، شركت های بیمه هنوز تشكلی برای بررسی و حل و فصل شكایات بیمه گذاران، به ویژه بیمه گذاران جزء تشكیل ندادهاند تا آنها را از طرح شكایت در مراجع قضایی باز دارد. ● صلاحیت اخلاقی و حرف های بیمه گر پیش از آغاز فعالیت هر شركت بیمه، شایستگی و صلاحیت كاركنان كلیدی آن باید محرز شود. شركت های بیمه، برای كسب پروانه فعالیت، موظفند اطلاعات و مدارك لازم برای احراز حسن شهرت مدیران و صلاحیت فنی خود را به نهاد نظارتی بیمه ارائه كنند. در ایران بیمه مركزی ایران نقش نهاد نظارتی بیمه را ایفا میكند. [/align] نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .