رفتن به مطلب
لطفا جهت استفاده از تمام مطالب ثبت نام کنید ×
انجمن های دانش افزایی چرخک
لطفا جهت استفاده از تمام مطالب ثبت نام کنید

غذای رژیمی برای مبتلایان به دیابت


ارسال های توصیه شده

fo419.jpg

 

 

 

مواد لازم برای یك نفر

 

لوبیا سفید یا قرمز (چیتی)

یكسوم پیمانه

آب

نصف پیمانه

روغن زیتون

5/1 قاشق چایخوری

پیاز (خرد شده)

یك عدد كوچك

سیر (خرد شده)

یك حبه

كرفس (خرد شده)

2 قاشق غذاخوری

هویج (خرد شده)

نصف متوسط

كلم برگ (خرد شده)

2 قاشق غذاخوری (یك برگ)

گوجهفرنگی (پوره شده)

2 عدد متوسط

سبزیجات شامل جعفری، برگمو و آویشن

به مقدار لازم

فلفل و نمك

به مقدار لازم

 

 

 

طرزتهیه:

لوبیا و آب را درون یك ظرف بریزید. آب به اندازهای باشد كه روی لوبیاها را بگیرد. اگر مقدار آب كم بود به آن اضافه كنید. لوبیاهایی كه روی آب غوطهور میشوند را دور بیندازید. وقتی آب جوش آمد حرارت را كم كنید. به آن نمك بزنید و بگذارید یك ساعت بپزد.

 

درون یك تابه روغن بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. پیاز را در روغن بریزید و وقتی رنگ آن كمی طلایی شد، كرفس و هویج را به آن اضافه كنید و 5 تا 8 دقیقه هم بزنید. حالا سیر و كلم را اضافه كنید. چند دقیقه هم بزنید تا كلم نرم شود. سپس گوجهفرنگی را درون تابه بریزید. نمك و فلفل غذا را اندازه كنید. در ظرف را گذاشته و 10?دقیقه بگذارید تا بپزد.

 

وقتی لوبیاها پخته شد لوبیا را با آب، درون تابه بریزید. اگر آب آن كم است، كمی اضافه كنید. سبزیجات را نیز بریزید. وقتی جوش آمد، در ظرف را گذاشته و شعله را كم كنید. 45 دقیقه تا یك ساعت بعد غذای شما كاملا آماده است. درون ظرف دلخواه خود ریخته و سرو كنید.

 

لوبیا سفید از دسته حبوبات مغذی به شمار میرود و از پروتئین زیاد و چربی اندكی برخوردار است. همچنین لوبیا سفید منبع غنی از فیبر میباشد و برای افراد مبتلا به دیابت به عنوان منبع غذایی خوبی قابل استفاده است.

 

این ماده غذایی بدون كلسترول بوده و منیزیم موجود در آن از بیماریهای قلبی پیشگیری میكند، سیستم گردش خون را بهبود میبخشد، جذب كلسیم را افزایش میدهد و باعث میشود تا اكسیژن كافی به سلولها برسد. فشار خون و ضربان قلب به دلیل وجود سدیم و پتاسیم موجود در این ماده غذایی تنظیم میشوند.

 

از مواد معدنی لوبیا سفید میتوان به منگنز و مس اشاره كرد كه نقش مهمی در تجزیه رادیكالهای آزاد و پیشگیری از سرطان ایفا میكنند. همچنین این ماده غذایی از نظر ویتامین B1 بسیار غنی است.

 

60 گرم لوبیا سفید پخته شده حاوی 75 كالری میباشد. در واقع به ازای هر گرم لوبیا سفید پخته شده حدود 26/1 كالری تولید میشود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...