رفتن به مطلب
لطفا جهت استفاده از تمام مطالب ثبت نام کنید ×
انجمن های دانش افزایی چرخک
لطفا جهت استفاده از تمام مطالب ثبت نام کنید

چگونه آدرس آی پی روتر یا مودم را بیابیم؟


ارسال های توصیه شده

چگونه آدرس آی پی روتر یا مودم را بیابیم؟

 

 

اگر بخواهید که نرم افزار داخلی روتر یا مودم را به روز رسانی کنید و یا اینکه امنیت شبکه وایرلس تان را افزایش دهید، در هر صورت به آدرس IP آن نیاز خواهید داشت. زیرا در همه روتر و مودم ها برای ورود به صفحه تنظیمات، باید آدرس آی پی آن را در مرورگر تایپ کنید تا به آن دست پیدا کنید و برنامه خاصی برای این کار وجود ندارد.

 

اغلب از روترها و مودم ها به صورت پیش فرض دارای یکی از دو آدرس آی پی 192.168.1.1 و یا 192.168.0.1 هستند. نام کاربری و رمزعبور ورود به روتر را هم درون دفترچه راهنما یا بر روی جعبه آن می توانید بیابید.

 

اما گاهی اوقات ممکن است که به دلایلی همچون لزوم استفاده از این آی پی در جای دیگر و یا امنیت بیشتر روتر، این آدرس را تغییر داده باشید و نتوانید آن را به خاطر بیاورید.

 

خب، این که مشکلی نیست، راه حل های فراوانی برای آن وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها می پردازیم:

 

۱- به منوی استارت ویندوز رفته و در پنجره Run دستور زیر را تایپ کنید:

 cmd /k ipconfig

router.jpg

در لیستی که برای تان به نمایش می آید، به دنبال عبارت Default Gateway بگردید، عدد مقابل آن، آدرس آی پی روتر/مودم شما است.

 

۲- دوباره به سراغ منوی استارت و پنجره Run بروید. دستور traceroute را تایپ کنید:

cmd /k tracert www.negahbaan.com
tracerot.jpg

آدرس آی پی که در اولین خط نمایش داده می شود، آی پی روتر شما است.

 

۳- اگر هیچ یک از این روش ها برای شما موثر نبودند، می توانید روتر یا مودم خود را ریست کنید تا به تنظیمات کارخانه ای برگردد. در این حالت آدرس آی پی شما به طور معمول 192.168.0.1 یا 192.168.1.1 خواهد بود. برای ریست کردن دستگاه، در زیر آن به دنبال سوراخ کوچکی باشید که عبارت Reset در کنار آن نوشته شده. حال با یک چوب کبریت یا میله ریز که نوک تیز نباشد، صفحه درون این سوراخ را فشرده و ده تا ۱۵ ثانیه آن را نگه دارید.

توجه: در صورت ریست کردن مودم ADSL تمامی تنظیمات شما به حالت کارخانه ای برگشته و ارتباط تان قطع می گردد. برای ارتباط مجدد، یا باید خودتان تنظیمات لازم را درون آن اعمال کنید و یا به سرویس دهنده اینترنت ADSLتان مراجعه کرده و مودم را برای تنظیم مجدد در اختیارشان بگذارید.

 

 

منبع : نگهبان | امنیت به زبان ساده

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...