رفتن به مطلب
لطفا جهت استفاده از تمام مطالب ثبت نام کنید ×
انجمن های دانش افزایی چرخک
لطفا جهت استفاده از تمام مطالب ثبت نام کنید

ستون فقرات شما ٦ دشمن دارد


ارسال های توصیه شده

ستون فقرات شما ٦ دشمن دارد

 

Sotoune%20Fagharate%20Shoma%206%20Doshman%20Darad.jpg

١) شکم بزرگ:

در اين حالت، چون تعادل انحناي کمري يا لوردوز به هم ميخورد ستون مهرهها ناچار است انحناي مهرههاي سينهاي يا کيفوز را بيشتر کند و همين امر به گودي زياد کمر، قوز پشتي و بر هم خوردن راستاي قرار گرفتن سر و انحناي گردني منجر ميشود و درد ايجاد ميشود.

٢) بد خوابيدن:

وقتي اصول صحيح خواب را رعايت نميکنيد ميبينيد که صبح روز بعد از شدت درد قادر به بلند شدن نيستيد. بهتر است به پهلو بخوابيد و بالش شما فاصله شانه تا سر را پر کند. اگر به پشت بخوابيد، قوس گردني شما در صورت مناسب نبودن بالش به جاي تمايل به عقب، به جلو ميآيد و آرتروز گردني و درد ايجاد ميشود. بدون بالش خوابيدن يا بالش کوتاه همانقدر بد هستند که انتخاب بالش بلند. دمر هم نخوابيد و اگر مجبوريد يک بالش زير شکم و لگن خود بگذاريد تا گودي کمرتان زياد نشود و محل اتصال مهره آخر کمر به باسن دردناک نشود. تشک شما نبايد زيادي نرم يا زيادي سفت باشد.

٣) بغل کردن بچهها:

 

بستن حاملهايي که بچهها را در آن ميگذاريد به ستون مهره شما فشار ميآورد. اگر ميخواهيد فرزندتان را بغل کنيد او را به پهلو تکيه بدهيد، يعني يک پايش جلو و پاي ديگر بچه عقب باشد تا وزن او به پهلويتان وارد شود.

 

٤) نشستن چهار زانو يا دو زانو:

وقتي چهار زانو يا دو زانو مينشينيد باعث تخريب غضروف خود ميشويد. روي صندلي استاندارد بنشينيد و زاويه ١٢٠ درجه را رعايت کنيد. قوز به جلو (زاويه کمتر از ٩٠) و يا عمود نشستن راستاها را به هم ميزند و بدن ما سعي ميکند به عضلات منطقه فشار بياورد تا در حد ممکن راستاهاي طبيعي را حفظ کنند و همين عامل، درد را به وجود ميآورد. پا، باسن، پشت و کتف شما بايد نقاط تماس هنگام نشستن صحيح باشند.

٥) ايستادن طولاني:

معمولا به دليل وجود شکم برآمده در چاقها و يا عضلات ضعيف کمري در لاغرها و از همه بدتر عدم رعايت اصول صحيح ايستادن، به دنبال طولاني ايستادن دردها شروع ميشوند. وقتي ميايستيد بايد يک پا جلوتر از ديگري باشد و پاي ديگر ١٥ سانتيمتر بالاتر باشد تا فشار وزنتان عملا تقسيم شود. پاها را مرتب با حفظ همين ١٥ سانتيمتر از زانو خم کنيد تا لوردوز کمري زياد نشود و درد و خستگي به وجود نيايد. در بعضي مشاغل، داشتن زيرپايي الزامي است.

٦) بلند کردن جسم سنگين:

رعايت اصول بلند کردن اجسام مهم است. جسم را با دست بگيريد. يک پا اهرم و پاي ديگر جلو باشد. دستها به بدن چسبيده باشد و از راستاي دستها نيرو بگيريد نه از کمرتان.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...