رفتن به مطلب
لطفا جهت استفاده از تمام مطالب ثبت نام کنید ×
انجمن های دانش افزایی چرخک
لطفا جهت استفاده از تمام مطالب ثبت نام کنید

مارکتینگ آنلاین در لحظه مناسب


ارسال های توصیه شده

Featured-Image.jpg

زمانیکه تصویر و یا سخنی در حال کسب محبوبیت بیش از اندازه در میان ساکنین جامعه مجازی است، تلاش برندهای متفاوت برای مارکتینگ آنلاین لحظهای میتواند به گسترش آگاهی افراد نسبت به فعالیتهای آن برند کمک نماید. بسیاری از کمپینهای مارکتینگ تلاش دارند تا هدفی مشخص را تعقیب کنند و در صورتیکه مسیر مشخص شده عمومیت داشته باشد، برندها نیز بعنوان بخشی از جامعه مجازی تلاش میکنند تا بمانند سایرین با آن تعامل داشته و ارتباطی دو طرفه با مخاطب خود ایجاد نمایند.

01-The-Dress.jpg

اواخر سال نود و سه تصویری از یک لباس در شبکه اجتماعی فیسبوک به دست همه رسید که نظر افراد را در مورد رنگ آن میپرسید، اما جواب آن بر خلاف انتظار همگان همواره یکسان نبود و در حالیکه اکثر افراد آنرا آبی و مشکی میدیدند، برخی لباس را برنگ سفید و طلایی دیده و حتی بخش کوچکی از جامعه ترکیبی از آبی و طلایی را تجربه میکردند. همین موضوع بهانهای شد تا تصویر این لباس در همه جهان منتشر شود و مقالات بسیاری دربارهاش نوشته شده و حتی واژهای با نام Dressgate به این اختلاف نظر اختصاص داده شود. همین خطای دید در تشخیص رنگ لباس سبب فروش فوقالعاده این لباس در اینترنت شد، اما در این میان افراد با به انتشار گذاشتن تصویر آن کماکان به نظرسنجی درباره آن ادامه دادند که سبب عمومیت یافتن این موضوع در جامعه مجازی شد.

02-Lightroom-Picture.jpg

مارکتینگ آنلاین کمپانی آدوبی

تصویر مورد بحث در حقیقت یک لباس با رنگهای آبی و مشکی میباشد که در زمانیکه آنرا در نور مشاهده میکنیم ممکن است تصور متفاوتی از رنگ در ما بوجود آورد. دلیل آن نیز نحوه رنگی دیده شدن اجسام توسط چشم ماست که همواره بر پایه تصورات ما از رنگ حقیقی اجسام شکل میگرفته است، پس برخی نور محیط را در دیدن اجسام دخیل نمیکنند و جسم را به رنگ آبی و مشکی میبینند و برخی با توجه به نور محیط تصور متفاوتی از رنگ حقیقی لباس بدست میآورند که در نهایت لباس را سفید و طلایی مینمایاند.

03-Hue-Effect.jpg

در زمان انتشار تصاویر مورد بحث در شبکههای مجازی یکی از کاربران با استفاده از نرمافزار Lightroom توانست با دستکاری تصویر و گرایش دادن رنگهای آن به سمت رنگهای گرمتر به تصویر رنگی طلایی و سفید بخشیده و با سرد کردن رنگها آنرا دوباره به رنگ آبی و مشکی در آورد. همین آزمایش کوچک توانست نحوه عملکرد Dressgate را مشخص سازد. در همین میان کمپانی آدوبی با انتشار توییت این کاربر توانست توجه بسیاری را جلب نماید که نشان داد چگونه میتوان در لحظه به مارکتینگ آنلاین پرداخت و کماکان موفق عمل کرد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

×
  • اضافه کردن...