رفتن به مطلب
لطفا جهت استفاده از تمام مطالب ثبت نام کنید ×
انجمن های دانش افزایی چرخک
لطفا جهت استفاده از تمام مطالب ثبت نام کنید

مارکتینگ آنلاین بازی تاج و تخت


ارسال های توصیه شده

001-Game-of-Thrones.jpg

سریال تلویزیونی بازی تاج و تخت در حال تغییر تاریخ سرگرمیهای چندرسانهای است و هر سال بر موفقیتهای گروه دست اندر کار این برنامه افزوده میشود تا ثابت کنند با یک استراتژی مناسب از محتوا ستاره ساخت. شاید در سالهای ابتدایی این تنها کمپینهای مارکتینگ کتاب و طرفدارانش بودند که بار هزینههای این سریال را بدوش میکشیدند ولیکن از فصل چهارم این برنامه تلویزیونی به بعد که رکورد بیشترین تماشاچی توسط آن جابجا شد دیگر همه چیز تغییر کرد.

002-GoT-Books.jpg

کمپین مارکتینگ سریال بازی تاج و تخت

تا پیش از شروع فصل چهارم بیشتر تمرکز گروه مارکتینگ سریال بازی تاج و تخت بر روی شیوههای سنتی بازاریابی بود که تضمین میکرد همه چیز همانگونه که برنامه ریزی است پیش میرود. شروع فصل سوم با تبلیغات محیطی در سطح شهر همه را قافلگیر کرد زیرا به یکباره سایه اژدهایی بر روی روزنامه نیویورک تایمز و ساختمان اصلی کمپانی تهیهکننده سریال نمایان شد که سوالاتی برای هر ذهن کنجکاوی مطرح میکرد.

003-Dragon-Shadow-NYTimes.jpg

 

در کنار تبلیغات محیطی کمپینهای مارکتینگ آنلاین این کمپانی نیز در شبکههای اجتماعی نیز با هشتگ RoastJoffrey توانست طی دو روز بیش از یک میلیون کاربر را جذب کرده و نزدیک به شصت هزار نظر بر محور این کاراکتر از طرفدارانش دریافت نماید. همین تبلیغات گسترده و فراگیر سبب شد تا پخش قسمت پایانی این فصل بتواند رکورد تماشای سریال سوپرانوز را بشکند و محبوبترین سریال تاریخ این شبکه شود.

پس از این دستاورد بزرگ بود که مسئولین مارکتینگ این گروه تصمیم گرفتند تا از خلاقیت طرفداران کتاب و سریال برای تولید محتوای تصویری استفاده کند، پس کمپین سی روزهای با موضوع نمایش لحظات حساس داستان درست پیش از پخش جهانی فصل چهارم برگزار کردند که بهترین آثار گرافیکی را در وبسایتی به نمایش گذاشتند.

005-Beautiful-Death-Website.jpg

 

با نگاهی به بازخورد کمپین آثار گرافیکی کمپینی دائمی برای محتوای تولید شده توسط کاربران ایجاد نمودند که از آثار رسیده برای افزایش آگاهی و علاقه در زمان پخش سریال استفاده مینمود که تنها در نمونهای از آن که با هشتگ TakeTheThrone در شبکههای اجتماعی انتشار یافت بلیت جشنواره کامیکان بعنوان جایزه ارائه شد.

با شروع فصل پنجم مطابق روال معمول کمپینهای شبکههای اجتماعی و تبلیغات محیطی ادامه یافت ولی تفاوت اینبار در تجربه فصل چهار بود که دست اندرکاران این سریال را بر آن داشت که فرش قرمز اکران فصل جدید را در فیسبوک بصورت زنده برای هفت و نیم میلیون کاربر پخش کنند تا شروعی قدرتمندتر از فصل قبل خود داشته باشند.

006-Funko-Instagram.jpg

حال زمان آن رسیده بود تا شبکه اجتماعی اینستاگرام را هم در این کمپینها دخیل نمایند که برای آن نیز تصاویری از بازیگران بهمراه عروسک فانکو آنها در این شبکه توانست تعداد علاقمندان را به یک میلیون نفر برساند، اما این کافی نبود و اینبار کمپین اجتماعی توییر این سریال با هشتگ CatchDrogon توانست توجه بسیاری از برندهای مطرح را برای مارکتینگ لحظهای جلب نماید که موفقیتی بی سابقه محسوب میشد.

007-Many-Faced-God.jpg

در زمان شروع فصل ششم با توجه به اینکه برای اولین بار داستان سریال از کتاب پیش میافتاد دیگر زمان آن رسیده بود تا نهایت استفاده از محتوای تولید شده توسط طرفداران را ببرند و بهمین دلیل تبلیغات محیطی و کمپینهای مارکتینگ آنلاین بیشتر حول محور رازداری درباره نحوه پیشرفت داستان میبودند. شاید تصویری از یکی از کاراکترهای محبوب این سریال در حالیکه لبخندی بر لب دارد نشانی از این رازداری باشد که خبر از تعلیقی میدهد که همگان تلاش داشتند با بوجود آوردنش ذهن طرفداران را به چالش بکشند. اینبار همه چیز در سکوت انجام میشد و این مخاطبین بودند که در کوچه و بازار به فرضیههای درست و غلط یکدیگر گوش میدادند و در نهایت بازی تاج و تخت را بعنوان یک برند محبوب مطرحتر از همیشه میکردند.

008-Smirk-Got-Season-6.jpg

نتیجه نهایی مارکتینگ آنلاین موفق

شاید با مطالعه دوباره این مطلب بتوانید مسیری که هر برند برای موفق شدن سپری نماید را مشاهده کنید، اما شاید درس نهایی در مارکتینگ فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت باشد که به همگان نشان خواهد داد که چگونه میتوان مخاطبین مشتاق را راضی نگاه داشته و همزمان مخاطب جدید جذب کرد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

×
  • اضافه کردن...